Skoro ništa

Ana Hušman

eksperimentalni film

godina: 2016

format: 16mm, HD
trajanje: 15'50"

produkcija: Pangolin
distribucija: Bonobostudio

Bilježeći otpor koji biljke pružaju vjetru na jednom otoku u Dalmaciji, slušam zvukove koji otkrivaju spektar promjena u krajoliku izazvanih politikama upravljanja zemljom. One se kao vjetar vraćaju u naše kuće i apartmane, stvarajući složenu mapu feedbacka između unutarnjeg i vanjskog prostora.

DOWNLOAD PDF

Više o filmu

Uživanje u pogledu, mirisima i zvukovima političko je pitanje još od rađanja Evrope, kaže J. L. Nancy. Ideja krajolika nema ništa s idejom netaknute prirode. Krajolik je oblikovan planiranim procesima krčenja šuma, pošumljavanja, kontrolom i planiranjem sadnje uvjetovanim ekonomskim, zdravstvenim i drugim politikama, koje su zabilježene u sistematiziranom i klasifikacijskom jeziku katastra. Mapirajući floru otoka, odnosno registrirajući otpor koji biljke pružaju vjetru i snimajući zvuk koji nastaje trenjem, bilježim zvučne signale koji govore o promjenama, modi ili ekonomskim prilikama određenog lokaliteta. Te se politike kultivacije poput vjetra vraćaju u naše kuće i apartmane, stvarajući složenu mapu feedbacka između unutarnjeg i vanjskog prostora.

Scenarij i režija: Ana Hušman
Direktor fotografije: Ivan Slipčević
Montažerka: Iva Kraljević
Snimanje tona: Ana Hušman
Obrada zvuka: Tomislav Domes
Spikeri: Gordana Kovačić, Christian Bushill
Producentica: Ana Hušman

Ana Hušman u svojim radovima raščlanjuje strukturu i teksturu filmskih elemenata kroz različite forme filma, instalacije, knjige, zapisa slike, zvuka, teksta. Eksperimentira s mogućnostima animacije, dokumentarnim i igranim elementima u filmu, glasom i artikulacijom. Unutar radnih procesa, zanima ju propitivanje i obrtanje pozicije amaterskog i profesionalnog subjekta performativnosti, samog medija te struktura koje diktiraju i proizvode obrasce ponašanja. Radi kao izvanredna profesorica na Odsjeku za animirani film i nove medije Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Suosnivačica je udruge RESTART, gdje već dugi niz godina vodi program filmske edukacije za velike i male. Od 2003. godine članica je umjetničke organizacije Pangolin. Njezini radovi osvojili su više domaćih i internacionalnih nagrada, a prikazani su na brojnim samostalnim i grupnim izložbama i filmskim festivalima širom svijeta.

Filmografija

Radije bih bila kamen (2024), Soba za dan (2018), Volim te, Ines (2017), Skoro ništa (2016), Razglednice (2013), Nogomet (2011), Ručak (2008), Plac (2006), Prigruf (2004), Home (2003), Meršpajz (2003), for 2 (2003), Daily Progress (1999)

Nagrade

Nagrada za najbolji dizajn zvuka, Liburnia Film Festival 2017

Festivali

Dani hrvatskog filma (21/4-24/4/2016)
Kratki na brzinu - Revija hrvatskog kratkog filma (12/5-15/5/2016)
Tabor Film Festival (7/7-10/7/2016)
EXiS Festival, Seoul (7/7-14/7/2016)
Festival Vizura Aperta (16/8-19/8/2016)
25 FPS Festival (29/9-2/10/2016)
Uppsala International Short Film Festival (24/10-30/10/2016)
Kassel Documentary Film and Video Festival (15/11-20/11/2016)
Alternative Film Video Festival (7/12-11/12/2016)
Beogradski festival dokumentarnog i kratkometražnog filma (30/3-2/4/2017)
ETNOFILm Festival, Rovinj (27/4-29/4/2017)
Sedam dana stvaranja, Pazin (13/8-19/8/2017)
Liburnia Film Festival (22/8-26/8/2017)